lauantai 17. tammikuuta 2015

KUUKAUSI

Tasan kuukausi on nyt siitä ku saavuin tänne Ausseihin. Tuntuu että mie olisin täälä ollu paljon pitempäänki. Johtuu varmaan siitä, että olin sen kolme viikkoa Hervey Bayllä ja sielä mitään kummempia tekemättä aika kulu melko hitaasti. Toki kävin kyllä sinä aikana parilla pikkureissulla mistä oon aikasemmin höpötellykki, mutta ite tuossa kaupungissa aika kävi vähän pitkäksi. Sen minun entisen isäntäperheen arkiki tuntu olevan tosi rutinoitunutta ja aika tylsääki, semmosta mitä nyt pienten lasten kanssa varmaan monesti onki.

Nyt ku miettii, niin onhan tähän yhteen kuukauteen mahtunu vaikka ja mitä! Oon mm. tavannu paljon uusia ihmisiä, nähny kivoja paikkoja, kokenu uusia asioita, puhunu ja oppinu paljon englantia, asunu kahessa eri perheessä ja kaupungissa sekä puhunu ihan liikaa täälä ekan suomalaisen tavatessani. Mie oon myös keränny listaa asioista, jotka on ärsyttäny, hämmentäny tai ihmetyttäny ja aattelin niistä sitten tehä oman postauksensa, kunhan saan sitä varten otettua vähän kuviaki.

Mie oon aina aatellu että oon tosi huono englannin kielessä, mutta ei se ihan niinkään ole. Minusta on melko helppo kirjottaa englanniksi ku voi hetken aina miettiä mitä on sanottavana, mutta puhuminen onki sitte ollu melko vaikeeta ku en mitenkään hirveesti oo tätä kieltä käyttäny. Täälä Brisbanessa ollessa oon päässy juttelemaan tosi monien ihmisten kanssa ja tuntuu, että nyt jo on paljon helpompi puhua tätä näitten kieltä. Viime viikolla eräs walesiläinen sano irlantilaiselle, että mie puhun englantia hyvin, ja eilen yks japanilainen luuli minua aussiksi.. No vissiin mie sitten ihan hyvin puhun sitä! Hyvä mieli tulee tommosista kommenteista ja uskaltaa sitte vaan puhua enemmän ja enemmän englantia. :)

En oo tosiaan vieläkään ottanu täälä Brisbanessa kunnon kameralla kuvia, joten tässäpä muutamat puhelinkuvat tästä viikon sisältä..

Paikallinen gondolihissi?



Tämmönen kaveri meillä on täälä pissaamassa ja kakkaamassa ympäri taloa ;)



Tällä hetkellä mulla on tosi hyvät fiilikset ku pääsin tänne Brisbaneen! Vaikuttaa niin kivalta paikalta, isäntäperhe on mukava, ja oon pari kaveriaki jo täältä saanu. En hirveesti oo kerenny tuota keskustaa tutkimaan, mutta huomenna aattelin lähteä vähän shoppaileen ja kierteleen kaupunkia kameran kanssa, joten seuraavaksi jos sais vähän laadukkaampaa kuvaa tänne. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti